سامسونگ و رونمایی پردازنده هشت هسته ای Exynos جدید در هفته جاری
نوشته شده توسط : ali
 
نسخه جدیدی از سیستم روی تراشه هشت هسته ای Exynos سامسونگ
سامسونگ وعده داده در این هفته نسخه جدیدی از سیستم روی تراشه  هشت هسته ای Exynos خود را رونمایی کند. آیا می توان امیدوار بود که شاهد ظهور پردازنده گلکسی نوت سوم خواهیم بود؟

اکانت تویتر Exynos سامسونگ به تازگی خبر داده که نسخه بعدی این تراشه نسل تکامل یافته پردازنده Exynos 5 فعلی است که در گلکسی اس ۴ به کار رفته است. البته این شرکت هنوز هیچ اشاره ای به بهبودها و تغییرات پردازنده جدید نکرده است، اما احتمالا استفاده از آن در Galaxy Note III بسیار زیاد است.

Exynos 5 هشت هسته ای فعلی از معماری big.LITTLE شرکت ARM بهره می برد. این معماری تنها اجازه فعالیت همزمان به چهار هسته پردازنده می دهد. هنگامی که دستگاه تحت فعالیت های سنگین همچون بازی باشد، چهار هسته Cortex A15 مسئولیت پردازش را بر عهده می گیرند و هنگامی هم که به کارهای سبک روزمره می پردازد، این کار بر عهده چهار هسته Cortex A7 خواهد بود. این سویچ کردن بین هسته ها در میلی ثانیه انجام شده و باعث مدیریت بهینه عمر باتری می گردد.

به همین دلیل احتمال دارد نسل بعدی Exynos باز هم از این معماری پیروی کند، اما هسته ها با سرعت بالاتر عرضه شوند. تنها چند روز دیگر همه چیز را از زبان سامسونگ خواهیم شنید.
 
مطالب مرتبط




:: بازدید از این مطلب : 1427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: