بارفتاردرست ؛مواظب كسب وكارخودباشيد
نوشته شده توسط : ali
يافتن شغل مناسب ميتواند حدود 3 تا 15 ماه طول بكشد، اما براي از دست دادن آن تنها چند روز يا چند هفته كافيست.

يافتن شغل مناسب ميتواند حدود 3 تا 15 ماه طول بكشد، اما براي از دست دادن آن تنها چند روز يا چند هفته كافيست. در اينجا به 10 مورد از كشنده ترين سموم حرفه اي اشاره ميكنيم:
1. فقدان مهارتهاي اجتماعي:
اندكي محبوبيت ميتواند در پيشرفت هر شخص بسيار سودمند باشد. تحقيقات مراجع معتبري چون مركز تجارت و بازرگاني هاروارد، نشان ميدهد كه افراد بدون ترديد و با كمال علاقه حاضرند با همكاراني كه چندان ماهر نبوده اما دوست داشتني هستند كار كنند و علاقه اي به كار با افراد بسيار ماهر اما فاقد نقاط مثبت شخصيتي ندارند. محققين متوجه شده اند كه اگر كارمندي محبوب نباشد، مهارت او هم بي فايده خواهد بود چون توسط ديگر همكاران ناديده گرفته خواهد شد.
2. نداشتن روحيه همكاري:
سازمانها و ادارات براي مقابله با كاركناني كه موجب واژگوني كارهاي گروهي ميشوند، روشهاي متعددي دارند. افرادي كه مدام با همكاران خود مخالفت كرده و در فضاي عمومي به تخريب آنان دست ميزنند، دير يا زود كار خود را از دست ميدهند.
3. نرسيدن به ضرب العجل:
اگر آخرين فرصت انجام كاري روز چهارشنبه است، تحويل آن در اولين ساعات روز پنج شنبه فايده اي نخواهد داشت. سازمانها به افرادي قابل اتكا نياز دارند. نرسيدن به ضرب العجل نه تنها رفتاري غيرحرفه ايست ، بلكه ميتواند موجب از بين رفتن نتايج كار ديگران و برهم خوردن برنامه كاري افراد ديگر شده، وجهه مدير شخص را از بين ببرد. هنگامي كه تعهدي ميدهيد، بهترين كار اين است كه كمتر وعده داده و بيشتر عمل كنيد و در صورت لزوم تا صبح بيدار مانده، كار را تمام كنيد.
4. رسيدگي به امور خصوصي در ساعات كاري:
سيستم پست الكترونيك و تلفن كمپاني، براي امور كاري هستند. تماسهاي تلفني شخصي را به حداقل و كوتاه ترين مدت رسانده و از پاسخ دادن به تلفنهايي كه موجب پريشاني شما ميشوند، خودداري كنيد. در ضمن در اي-ميلهايتان از نوشتن مطالبي كه نميخواهيد توسط رئيستان خوانده شوند، خودداري كنيد بسياري از سيستمها پيامهاي پاك شده را در يك فايل اصلي نگه ميدارند.
لازم به گفتن نيست كه عده بسياري از اشخاص به خاطر فرستادن يك اي-ميل نامربوط به همه -با فشردن دگمه Reply All- موجبات اخراج خود را فراهم كرده اند.
5. منزوي بودن:
خود را از ديگران جدا نكنيد. در محل كار با افراد هم رشته و همكار خود آشنا شده و با آنها رفاقت كنيد. كساني كه ارتباطات موثري ايجاد ميكنند ميتوانند با اطلاع داشتن از چند و چون كارها، سريعتر از حد معمول مراحل اداري كارها را گذرانده و موفقتر عمل كنند. اين اشخاص در تيمهاي موفقتر به كار گرفته شده و گزارش كار بهتري دريافت خواهند كرد، زودتر ترفيع گرفته و معمولا در فهرست پاداش هستند.
6- رعايت شئونات اخلاقي
ازايجاد ارتباط باديگران ورفتارهايي كه با موازين اخلاقي وارزش هاي ديني حاكم درجامعه مغايرت دارد خودداري كنيد .
7. ترس از ريسك يا شكست:
اگر به خودتان اعتقاد نداشته باشيد، كس ديگري هم به شما اطمينان نخواهد داشت. سعي كنيد همواره در حالت توانا باشيد. به جاي اينكه بگوييد "تا بحال چنين كاري انجام نداده ام" بگوييد" ميتوانم خيلي زود از آن سر در بياورم". از شكست و اشتباه نترسيد. اگر اشتباه كرديد، به آن اعتراف كرده و به كار ادامه دهيد. از همه مهمتر اينكه هر موقعيتي را به چشم فرصتي براي آموختن در نظر بگيريد. به ياد داشته باشيد كه به تدريج، ترس از ريسك، بسيار مخربتر از اشباهات احتمالي خواهد بود.
8. نداشتن هدف:
شكست در نرسيدن به هدف نيست، بلكه در نداشتن هدف است. براي خود اهدافي درنظر بگيريد و برنامه روزانه خود را بر مبناي رسيدن به آنها تنظيم كنيد. اولويتهاي خود را بشناسيد و بر اموري متمركز شويد كه حامي اهداف شما باشند.
9. بي توجهي به ظاهر:
خوب يا بد، ظاهر مهم است. افراد از ظاهر شما نتايج مختلفي استخراج ميكنند. پس هرگز با ظاهري آشفته و با البسه نامناسب در محل كار حاضر نشويد. صادق باشيد، خوب صحبت كنيد و از به كار بردن اصطلاحات عاميانه و ناخوشايند خودداري كنيد. تصوير شما بايد سرشار از شايستگي، شخصيت و تعهد باشد.
10. بي ملاحظه بودن:
اتاقها، راهروها، آسانسور و دستشويي و حتي سرويس اداره، قلمرو شخصي شما نيست. مراقب باشيد كه كجا گفتگويي را شروع كرده، چه ميگوييد و طرف صحبتتان كيست. لطيفه هاي ناجور تعريف نكنيد، از برملا كردن اسرار شركت، شايعه پراكني درباره همكاران و اظهار نظر شخصي درباره مذهب، نژاد، لهجه و رئيس خود بپرهيزيد.





:: بازدید از این مطلب : 1343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: