چگونه از موفقيت يك ايده اقتصادي مطمئن شويم ؟
نوشته شده توسط : ali
 
 
توفيق يك ايده اقتصادي در گرو داشتن يك چشم انداز، آزاد سازي انرژي خودتان، و تعيين نياز بازار مي باشد. اين سه گام بايستي به عنوان عوامل اصلي اقدام به راه اندازي يك كسب و كار، مورد توجه قرار گيرند،

وفيق يك ايده اقتصادي در گرو داشتن يك چشم انداز، آزاد سازي انرژي خودتان، و تعيين نياز بازار مي باشد. اين سه گام بايستي به عنوان عوامل اصلي اقدام به راه اندازي يك كسب و كار، مورد توجه قرار گيرند، بنابراين :
• چشم انداز كارتان را تعيين كنيد.
• توانائي ها، مهارتها، تخصص ، و همچنين كسب و كارهائي كه به انجام آن عشق مي ورزيد را معين كنيد.
• بازار و نياز آن را شناسائي كنيد.

1- تعيين چشم انداز
چشمهاي خود را براي چند دقيقه ببنديد و تصويري از آنچه دوست داريد در 5 سال ديگر باشيد را با تمام جزئيات مجسم نمائيد. تا آنجا كه مي توانيد و امكان دارد، جزئيات را هر چه مفصل تر ترسيم نمائيد، مثلا":
• در كجا زندگي مي كنيد؟
• روزها را چگونه سپري مي كنيد؟
• به چه كاري اشتغال داريد؟
• آيا تنها كار مي كنيد و يا با ديگران همكاري داريد؟
• چه كساني در اطراف شما هستند و با چه كساني معاشرت و رفاقت مي نمائيد؟
• غير از كار، اوقات خود را چگونه سپري مي كنيد؟
بهتر است خود را به اين سئوالات محدود نكنيد. چشم انداز مفصل و مشروحي براي خود تنظيم كنيد و در آن هر چيزي كه برايتان از اهميت برخوردار است را به وضوح معين نمائيد. اينها همگي مسائل خصوصي شما هستند كه شامل نوع و محل كسب و كار، محل و شرايط زندگي، و اوقات فراغت تان مي باشد. چنين اقدامي به شما كمك مي كند تا زير بناي انتخاب يك كسب و كار و يا تصميم گيري در مورد آن و نيز هدفگذاري واضح و روشني را پايه گداري كنيد.
بهتر است اين كار را به كمك شخص ديگري انجام دهيد و تصورات و چشم اندازهاي خود را با يكديگر در ميان گذارده تا به يك چشم انداز منسجم دسترسي پيدا كنيد.
2 - تعيين توانائي ها، مهارتها، تخصص، و نيز آنچه دوست داريد انجام دهيد
غالبا" مراجعه به درون و جستجو براي تعيين آنچه دوست داريد به عنوان كسب و كار يا شغل انجام دهيد، كار مفيدي است. اصولا" پيدا كردن يك ايده اقتصادي خوب و عالي يك كار است و تطابق آن با مهارتها، توانائي ها، تخصص، و علائق خودتان، كاري ديگر. كسب و كار شما بايستي قدرت رها سازي انرژي درون شما را داشته باشد. به زبان ساده تر بايستي كاري را انتخاب نمائيد كه حاضر باشيد سالها صبح زود براي آن از خواب بيدار شده و تا پاسي از شب به خاطر به ثمر رسانيدن اهداف آن تلاش كنيد. به عبارت ديگر بايستي كسب و كاري را انتخاب كنيد كه اكثر قريب به اتفاق (اگر نه تمامي) محضورات و رودربايستي هاي شما را تحت الشعاع قرار داده و در بازگو كردن آن به ديگران افتخار نمائيد و هميشه پر انرژي و مصمم به انجام آن اصرار داشته باشيد.يكي ار بهترين روشهاي دسترسي به اين هدف، تنظيم سه فهرست جداگانه به شرح زير مي باشد:
فهرست اول: آنچه كه در آن خوب هستيد
هر فردي در يك كار خيلي خوب است و مجموع چنين مهارتهائي است كه مي تواند زير بناي يك كسب و كار موفق قرار بگيرد.شايد شما نتوانيد به سرعت بهترين مهارتهاي خود را به خاطر آوريد، بنابراين بهتر است با نظارت بر رفتار خود طي چند هفته و همچنين پرس و جو، از افرادي كه شما را خوب مي شناسند و از توانائي ها و قابليتهاي شما اطلاع دارند، به تنظيم اين فهرست بپردازيد.
فهرست دوم : مهارتهائي كه آنها را طي ساليان مديد كسب كرده ايد
چه در يك محيط قراردادي و استاندارد كار كرده باشيد و يا نه، بدون ترديد از پيرامون خود تجربياتي داشته و آموخته هائي كسب كرده ايد. تمامي مسئوليتهائي را كه تا به حال داشته ايد فهرست كنيد؛ در مورد اهداف مختلف و كارهائي كه به پايان برده ايد فكر كنيد. سعي نمائيد در اين زمينه چيزي از قلم  نيندازيد و فهرست را كامل كنيد – اقلا" بايستي ده مورد مجزا را نام ببريد.
فهرست سوم : كسب و كارهائي كه به انجام آنها عشق مي ورزيد  
كسب و كارهائي كه از انجام آن لذت مي بريد را فهرست كنيد. شايد آنطور كه به نظر مي رسد، كار ساده اي نباشد. به احتمال زياد اين فهرست موارد زيادي را شامل خواهد شد. بايستي فراتر از عادات و علائق خود سير كنيد. حتي مي توانيد از كساني كه مدت زيادي است شما را مي شناسند به خصوص افرادي كه شما را از دوران كودكي مي شناسند، بپرسيد در دوره اي كه از هميشه خوشحالتر و پر انرژي تر بوديد به چه كاري اشتغال داشته ايد؟
خوب،حالا اين سه فهرست را به مدت چند هفته در جائي قابل دسترس و در معرض ديدتان (مثلا" روي ميز تحرير)، قرار دهيد. هر دفعه با نگاه كرده به اين فهرستها، ايده اي به فكرتان خطور خواهد كرد. آنها را در يادداشتي جدا به ثبت برسانيد. براي فعال كردن تراوش اين ايده ها، از افرادي كه خوب شما را مي شناسند جهت به ياد آوردن وقايع گذشته و كمك به حافظه تان ياري بگيريد.
3 - نياز بازار را مشخص نمائيد
تا به حال براي رسيدن به ايده اقتصادي تان در درون خود كاوش مي كرديد، اما حالا وقت آن رسيده است كه نگاهي به بيرون و بازار بيندازيد تا ببينيد محصول يا خدمت شما كدام نياز را از چه كساني مرتفع مي نمايد.
 ستون استخدام نيازمنديهاي روزنامه ها، فهرست نيروهاي انساني مورد نياز سازمان ها و نقل محفل صاحبان كسب و كارها پر است از شغل و ايده هاي اقتصادي، كه بعضا" شايد با مذاق شما نيز خيلي مغايرت نداشته باشد، اما بهترين ايده براي كسب و كاري كه موفقيت در آن برايتان تضمين شده باشد، كاري است كه به فكر خودتان و متناسب با ويژگي ها و قابليتهاي خودتان باشد و مهمتر از همه اينكه بازار براي افتتاح آن ثانيه شماري كند.
بنابراين دست به كار شويد، موفقيت از آن كساني است كه معمار سرنوشت خود باشند و طراحي آن را به ديگران نسپارند.

 
 




:: بازدید از این مطلب : 1309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: