نوشته شده توسط : ali
خشکی دهان می‌تواند شرایطی آزاردهنده و حتی دردناک باشد که بسیاری از مردم جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما درمان‌های موثری برای این حالت وجود دارد.
 خشکی دهان می‌تواند شرایطی آزاردهنده و حتی دردناک باشد که بسیاری از مردم جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما درمان‌های موثری برای این حالت وجود دارد. تشخیص خشکی دهان کار دشواری نیست؛ زبان حسی همانند شن و ماسه را منتقل می‌کند، به نظر می‌رسد توانایی تولید هیچ گونه بزاقی وجود ندارد، و عمل بلع بسیار دشوار می‌شود.
 
در شرایطی که بیشتر مردم تصور می‌کنند خشکی دهان به واسطه کمبود آب بدن شکل می‌گیرد، اما دلایل مختلفی می‌توانند به شکل گیری آن منجر شوند.خشکی دهان که به نام زروستومیا (Xerostomia) شناخته می‌شود، در درجه نخست با کمبود ترشح بزاق تعریف شده است. بزاق مایعی بسیار مهم در بدن انسان محسوب می‌شود زیرا به صحبت کردن، جویدن، و گوارش غذا کمک می‌کند، اما تا زمانی که با فقدان آن مواجه نشویم، توجه چندانی به بزاق نداریم.خشکی دهان می‌تواند به واسطه مصرف برخی داروها مانند آنتی هیستامین‌ها، مسکن‌ها، شل کننده‌های عضلانی، و ضد افسردگی‌ها شکل بگیرد.

لیمو

اسید سیتریک موجود در لیمو و آبلیمو می‌تواند به سرعت تولید بزاق را تحریک کند و همچنین از دهان در برابر عفونت‌هایی که بوی بد دهان و دیگر مسائل دهان و دندان را موجب می‌شوند، محافظت کند. می‌توانید یک برش لیمو را روی زبان خود بمالید، آبلیمو را با عسل ترکیب کنید، یا تنها آب یک لیمو را مصرف کنید تا خشکی دهان برطرف شود.

آب بیشتر

کم آبی بدن یکی از دلایل خشکی دهان محسوب می‌شود. اگر میزان مصرف آب روزانه خود را افزایش دهید، احتمال کمتری دارد تا به خشکی دهان مبتلا شوید زیرا ترشح بزاق افزایش می‌یابد و همچنین گلو، لثه‌ها و لب‌ها روان سازی می‌شوند.


روغن هسته انگور

روغن هسته انگور از ویژگی‌های مرطوب کنندگی طبیعی بهره می‌برد و از این رو، گزینه ای خوب برای پیشگیری یا از بین بردن نشانه‌های خشکی دهان محسوب می‌شود. تنها کافی است مقداری روغن هسته انگور را روی لثه‌ها و زبان خود بمالید و برای چند ساعت دهان خود را مرطوب و هیدارته نگه دارید.

مرطوب کننده هوا

اگر به طور مرتب نیمه شب با خشکی دهان از خواب بیدار می‌شوید، ممکن است محیطی که در آن حضور دارید هوایی بیش از اندازه خشک دارد. استفاده از یک دستگاه مرطوب‌کننده می‌تواند میزان رطوبت هوا را افزایش داده و روشی راحت و موثر در رفع خشکی دهان و حصول اطمینان از خواب راحت شبانه باشد.

داروهای مختلف

اگر به تازگی مصرف دارویی جدید را آغاز کرده اید و تا پیش از آن مشکل خشکی دهان نداشتید، با پزشک خود درباره تجویز دارویی دیگر صحبت کنید. برخی داروها موجب خشکی دهان می‌شوند.

آبنبات یا آدامس

برخی شواهد نشان داده اند که مکیدن آبنبات یا آدامس جویدن می‌توانند ترشح بزاق را به سرعت تحریک کنند. البته استفاده از محصولات بدون قند را فراموش نکنید.

تغییر الگوی تنفس

تنفس مداوم از راه دهان یکی از مورادی است که می‌تواند به سرعت خشکی دهان را موجب شود. ورود مداوم هوای خشک به دهان و گلو موجب از بین رفتن آب در این قسمت‌ها می‌شود و از این رو، خشکی دهان شکل می‌گیرد. با تغییر الگوی تنفس و تلاش برای تنفس از طریق بینی، خشکی دهان را کمتر تجربه خواهید کرد.

ترک سیگار

کلیه محصولات دارای تنباکو خشکی دهان را موجب می‌شوند. اگر به طور مرتب سیگار می‌کشید یا تنباکو می‌جوید، جای شگفتی نیست که با خشکی دهان مواجه شوید. بهترین روش برای از بین بردن این مشکل چیزی جز ترک محصولات دارای تنباکو نیست. این کار نه تنها برای رفع خشکی دهان خوب است، بلکه فواید سلامت بسیار دیگری نیز دارد.

کاهش مصرف کافئین

مطالعات نشان داده اند که کافئین می‌تواند موجب کم آبی بدن و همچنین خشکی دهان شود. از این رو، حذف یا کاهش مصرف کافئین می‌تواند تاثیر قابل توجهی در رفع خشکی دهان و ترشح بزاق داشته باشد.

فلفل کاین

هنگامی که جوانه چشایی و پایانه‌های عصبی محرک شدیدی را تجربه می‌کنند، واکنش طبیعی بدن ترشح بزاق است. به عنوان مثال، هنگام خوردن غذای تند، بزاق برای تسکین احساس سوزش ترشح می‌شود. پس اگر از خشکی دهان رنج می‌برید، مقداری پودر فلفل کاین را روی زبان یا لثه‌های خود بمالید.

آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا یکی از قدیمی‌ترین و مورد اعتمادترین درمان‌ها برای خشکی دهان است. آلوئه ورا سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، مواد مغذی، و مواد طبیعی مرطوب کننده است و همچنین می‌تواند تولید بزاق را تحریک کند. افزون بر این، آلوئه ورا می‌تواند عملکرد جوانه‌های چشایی را بهبود ببخشد و از عفونت دهان و دندان پیشگیری کند. 


:: بازدید از این مطلب : 966
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
در بیش‌تر اتاق خواب‌ها چارچوب تخت‌خواب‌ها معمولا دارای رنگی خنثی هستند. این چارچوب‌ها سفید، سیاه، و یا دارای سطحی چوبی هستند كه با اكثر وسایل اتاق خواب هماهنگی دارند اما فاقد كاریزما و گیرایی هستند...
در بیش‌تر اتاق خواب‌ها چارچوب تخت‌خواب‌ها معمولا دارای رنگی خنثی هستند. این چارچوب‌ها سفید، سیاه، و یا دارای سطحی چوبی هستند كه با اكثر وسایل اتاق خواب هماهنگی دارند اما فاقد كاریزما و گیرایی هستند.

 

در عوض این، سعی كنید از رنگ های روشن استفاده كرده و به این قطعه از وسایل اتاق خواب كه احتمالا بیش ترین استفاده را از آن می‌كنید شخصیت و سرزندگی اضافه كنید.

در این مطلب نمونه‌های مختلفی از تخت خواب های متفاوت با رنگ های مختلف را می‌بینید و به شما می گوییم كه چگونه می‌توانید چنین ایده‌هایی را در اتاق خواب خود به اجرا درآورید.






قرمز
رنگ قرمز به راحتی به چشم می‌آید و به همین دلیل است كه نشانه رنگی ایست در چراغ های راهنمایی و رنگ ماشین های آتش نشانی است. اگر چه رنگ قرمز نشانه ای از خطر هم هست، اما از آن به عنوان یک رنگ پر حرارات كه نشانه‌ای از عشق و علاقه نیز هست یاد می‌شود. روز ولنتاین بدون رزهای قرمز رنگ زیبا و قلب‌های آتشین روز ولنتاین نمی‌شود. شعار «تمام شهر را به رنگ قرمز درآورید» در روز ولنتاین نشانه‌ای از ماهیت عاشقانه این رنگ زیبا است.

این تخت خواب سكویی كه دارای بدنه ای قرمز رنگ است وسیله اصلی و مركزی این فضا است كه توسط هیلیت (Hilit) طراحی شده است. یک قفسه تركیبی به این تخت خواب خطی اضافه شده است. هیلیت كارش می‌گوید كه از یک رنگ بسیار براق و مقاوم در برابر خراش برای این پروژه جذاب استفاده كرده است.






نارنجی
رنگ نارنجی به رنگ قدرت معروف است و معمولا تداعی‌كننده خلاقیت و شادی است. این رنگ نمادی از خوش‌بینی و ارتقا است. برای كسانی كه وقتی صبح از خواب بیدا می‌شوند ناراحت و افسرده هستند این رنگ بسیار انتخاب خوب و اثربخشی است.

این دو تخت خواب كه توسط استودیوی طراحی بارون (Studio Baron Design) طراحی شده‌اند به یك رنگ نارنجی ملایم درآمده‌اند كه یادآور بستنی‌های یخی هستند. این رنگ به قدر كافی روشن است كه همچنان بتوان آن را نارنجی نامید، اما با اضافه شدن مقدار مناسبی رنگ شیری ملایم زمختی و خشونت رنگ نارنجی گرفته شده است. البته این دو تخت‌خواب در فضایی قرار گرفته‌اند كه رنگ دیوارها و كفپوش آن خنثی است و به همین دلیل رنگ نارنجی شكل خاص و موتیف‌های مدور چارچوب تخت خواب را برجسته كرده است.









زرد
رنگ زرد تداعی‌كننده نور خورشید است و همین مسئله آن را تبدیل به شادترین رنگ در چرخه رنگ كرده است. این تخت‌خواب كه دارای رنگ زرد خالص و سبكی مزرعه‌ای است به این اتاق خواب دخترانه تازگی و سرزندگی اضافه كرده است. این اتاق خواب توسط شركت طراحی هایسما (Haisma Design) طراحی شده است. اگرچه رنگ‌های روشن به عنوان رنگ‌های كلیشه‌ای اتاق خواب كودكان و یا فضاهای فوق‌ مدرن در نظر گرفته می‌شوند، اما این پالت رنگی زرد به همراه مقادیری از رنگ‌های صورتی و فیروزه‌ای در خانه و به ویژه در این خانه سنتی واقع در میشیگان مورد استفاده قرار گرفته است و در این اتاق خواب یك دختر نوجوان جلوه بسیار زیبایی ایجاد كرده است.






سبز
رنگ سبز معمولا تداعی‌كننده خوش‌شانسی، پول و نیز نشانه جهانی «حركت» (چراغ راهنمایی) است. این رنگ كه رنگ مسلط زندگی گیاهان است، در فضا سرزندگی و تازگی ایجاد می‌كند و در عین حال حسی از آرامش و سكون را به وجود می‌آورد.

این تخت‌خواب دارای چارچوبی فلزی به رنگ سبز شادابی است كه نشانه‌ای از حیات در این اتاق‌خواب مزرعه‌ای در استرالیا است. تصور كنید كه این چارچوب‌ها فلزی به رنگ سفید بودند، آن گاه این فضا دیگر دارای این حس شاد و آرامش‌بخش نبود.






آبی
رنگ آبی رنگ آسمان است و به عنوان محبوب‌ترین رنگ در دنیا شناخته می‌شود. رنگ آبی تداعی‌كننده ماجراجویی (البته رنگ‌های آبی تیره‌تر)، پاكیزگی، و خوش‌بینی است كه نشانه‌های آن در شعر «آسمان‌های آبی به من لبخد بزنید» مشخص است.

تعجبی ندارد كه از این رنگ خنك و آرامش‌بخش در بسیاری از اتاق‌خواب‌ها استفاده شود. این تخت‌خواب آبی‌رنگ كه دارای چهار میله عمودی است و در این خانه كه در چارلستون در كارولینای جنوبی قرار گرفته است توجه را بسیار به خود جلب می‌كند.كفپوش و دیواری‌های پیرامونی این تخت خواب سفید رنگ هستند و به همین دلیل این رنگ آبی بسیار به چشم می‌آید.






نیلی
رنگ‌های آبی تیره، مانند رنگ نیلی، با مفاهیم چون شهود و ادراك پیوند دارند و به عنوان‌ رنگ‌های محجوب و باوقار شناخته می‌شوند.

ماریسول رومن (Marisol Roman) از شركت طراحی داخلی رومن (Roman Interior Design) می‌گوید كه این تخته پشتی مجسمه‌گون كه به رنگ نیلی است دقیقا یك پنل دیواری رنگ شده است. این پنل‌ها تا سقف امتداد پیدا كرده‌اند تا بازتابی از فرم تخت خواب باشند و به آن شكلی خاص و منحصربه فرد بدهند.







بنفش
رنگ بنفش از نظر تاریخی نشانه‌ای از اشرافیت و توانمندی است، زیرا این رنگ بسیار كمیاب و استفاده از آن هزینه‌بر بود. این رنگ از طریق شكستن صدف هزاران حلزون ساخته می‌شد. در سال 1856 اولین رنگ بنفش مصنوعی، با نام mauveine، در یك تجربه ناموفق برای دستیابی به جوهر گنه‌گنه به دست آمد. این رنگ به‌سرعت محبوب شد.

رنگ بنفش امروز هم نشانه‌ای از لوكس بودن و كمی هم راز و رمز است. اتاق زنان جای بسیار خوبی برای استفاده از این رنگ جادویی است. یك ظاهر تك‌رنگ، مانند این تخت‌خواب در این اتاق‌خواب كه توسط شركت طراحی داخلی باكینگهام طراحی شده است، به هیچ‌وجه خسته‌كننده و ناهماهنگ نیست. در این تخت‌خواب به طرز موفقیت‌آمیزی از طیف رنگی بنفش- از ارغوانی متمایل به آبی كه در دامن تخت‌خواب به كار رفته تا رنگ‌مایه‌های قرمزتر لحاف، استفاده شده است.






7 نكته ای برای رنگ كردن تخت خواب خود باید از آن آگاه باشید:
1. پیش از این‌كه قسمت‌های مختلف تخت‌خواب خود را به هم وصل كنید و تشك، روتختی، و لحاف را روی آن بیاندازید بهتر است آن را رنگ كنید. در غیر این‌صورت، باید از كسی برای جدا كردن تشك، باز كردن قسمت‌های مختلف تخت‌خواب، و انتقال دادن آن به جایی مناسب برای رنگ كردن كمك بگیرید. زمانی كه باید صرف این كار كنید به سرعت شما در كار، ریزه‌كاری‌های موجود در تخت‌خواب شما، ظاهری كه شما به دنبال آن هستید، و این‌كه چقدر چارچوب تخت‌خواب شما به آماده‌سازی پیش از رنگ نیاز دارد بستگی دارد. به طور میانیگن انجام این كار سه روز طول می‌كشد، پس خود را برای این‌كه چند شب روی زمین بخوابید آماده كنید.

اگر در رنگ زدن مهارت زیادی ندارید نگران نباشید، این كار خیلی پییچده و سخت نیست و در سخت‌ترین حالت هم قابل انجام است. با این حال، اگر این كار به هر صورت با روحیات شما سازگار نیست و یا فضای كافی برای انجامش را ندارید، می‌توانید از خویشاوندان و یا دوستانی كه در این كار مهارت دارند كمك بگیرید. هم‌چنین، برخی از نقاشان حرفه‌ای سفارشات مربوط به رنگ كردن مبلمان خانه را نیز می‌پذیرند. مزیت این‌كه خودتان این كار را انجام دهید این است كه متوجه می‌شوید كه با چه سرعتی كار به پایان می‌رسد و هزینه زیادی هم صرف آن نمی‌كنید، البته یادتان نرود كه انجام این كارها به نوعی مفرح نیز هست. یك دوست، یكی از خویشاوندان، یا یك نقاش حرفه‌ای كاری با كیفیت انجام خواهد داد، اما سرعت انجام دادن آن ممكن است دلخواه شما نباشد.

2. برای رنگ كردن مبلمان توصیه می‌شود كه از رنگ‌هایی با درخشش متوسط تا زیاد استفاده شود. البته این مسئله به ظاهری كه شما به دنبال آن هستید نیز بستگی دارد. این رنگ‌ها جای انگشت را كاهش می‌دهند، دوام تخت‌خواب را افزایش می‌دهند، و باعث می‌شوند تا سطوح رنگ شده به راحتی تمیز شوند. رنگ‌های بسیار براق بسیار مناسب مبلمان معاصر هستند، در حالی كه رنگ‌های نیمه‌براق انتخابی مطمئن برای اكثر تخت‌خواب‌ها هستند.

3. اگر می‌خواهید ظاهر تخت‌خواب شما غیریك‌دست و ناصاف باشد، از رنگ‌های گچی یا شیری استفاده كنید زیرا نیازی نیست پیش از استفاده از آن‌ها سطح مورد نظر را آماده و یا تمیز كنید. اگر به دنبال سحطی صاف و یك‌دست هستید، با استفاده از دستگاه مخصوص سطح مورد نظر را شن‌سابی كنید، سپس آن را استر بزنید، و دوباره آن را شن‌سابی كنید تا زمینه‌ای خوب و مناسب برای استفاده از رنگ‌های امولسیون یا لاتكس آماده شود. مطمئن شوید كه پس از انجام هر مرحله تمام گرد و غبار ایجادشده از روی سطح پاك شده‌اند. هم‌چنین هر گونه حفره یا ترك‌خوردگی را پیش از شروع كار پر كنید. مطمئن شوید كه قبل از شروع هر نوع شی تزئینی را خارج كنید. اگر این كارها را قبل از شروع كار خود انجام دهید فرایند رنگ كردن تخت‌خواب به شدت سخت و اذیت‌كننده می‌شود.

4. اگر می‌خواهید یك تخت‌خواب فلزی را رنگ كنید، ابتدا خیلی ماهرانه آن را شن‌شویی كنید، آن را استر بزنید، و سپس به جای استفاده از رنگ‌های معمولی از پوشش‌های پودری استفاده كنید. در این‌گونه پوشش‌های پودری از ذرات ریز رزین كه با رنگ تركیب شده‌اند استفاده می‌شود و سپس آن را در درون یك اسپر می‌ریزند كه دارای بار الكترواستایتكی است. این پودر ابتدا به سطح مورد نظر چسبیده می‌شود و سپس در دمای 400 درجه فارنهایت در درون یك فر صنعتی آب می‌شود. سطحی كه از این فرایند به دست می‌آید بسیار بادوام‌تر از سطوحی است كه در رنگ كردن آن‌ها از رنگ‌های مرسوم استفاده شده است. هم‌چنین این نوع پوشش‌ها بسیار دوستدار محیط زیست هستند.

5. برای رنگ كردن تخت‌خواب‌های چوبی می‌توان از اسپری، قلم‌مو، و یا غلطك استفاده كرد. اگر تخت‌خواب شما دارای سطوح بسیار صاف و مسطحی است بهتر از غلطك برای رنگ كردن آن استفاده كنید. برای رنگ كردن تخت‌خواب‌هایی كه دارای سطوح پیچیده و تزئینی هستند بهتر است از قلم‌مو استفاده كنید. فقط سعی كنید هنگام رنگ كردن با قلم‌مو به گونه‌ای كار كنید كه جای قلم‌موی شما روی سطح باقی نماند. اسپری‌های تجاری، كه می‌توان آن‌ها را از ابزارآلات‌فروشی‌ها اجاره كرد، رنگ را به طور یكنواخت روی سطح پخش می‌كنند و دیگر جای قلم‌مو روی آن‌ها باقی نمی‌ماند. با این حال، اگر شدت رنگ زدن با آن‌ها بیش از حد باشد ممكن است رنگ روی سطح بچكد. به همین دلیل قبل از شروع كمی با این اسپری‌ها تمرین كنید. هم‌چنین اگر فضای كافی در اختیار دارید و در آن باد نمی‌آید بهتر است از اسپری برای رنگ كردن تخت خواب خود استفاده كنید.

6. رنگ های تیره تر را باید دو بار یا سه بار روی سطح مورد نظر زد. این مقدار در رنگ‌های روشن تر نهایتا دو بار است.

7. هر باری كه سطح مورد نظر را به طور كامل رنگ می‌زنید زمان كافی برای خشك شدن را در نظر بگیرید. در این موارد بهتر است زمان پیشنهادی خود تولیدكننده كه روی قوطی رنگ درج شده است را در نظر بگیرید. برای هر بار رنگ زدن 24 ساعت زمان مناسبی است، كه این زمان برای لایه آخر بسیار مهم است. هم‌چنین به دما و رطوبت نیز توجه كنید. رنگ در دمای سرد و رطوبت زیاد به كندی خشك می‌شود. از رنگ كردن در نور شدید خورشید دوری كنید، چرا كه رنگ در این محیط به سرعت خشك می‌شود و سطح مورد نظر شما، به ویژه در رنگ‌های تیره‌تر، دارای بافتی ناهماهنگ و غیریكنواخت می‌شود. پس از این‌كه آخرین لایه از رنگ خشك شد، یك لایه درزگیر روی سطح مورد نظر قرار دهید و 24 ساعت صبر كنید تا این لایه خشك شود. این كار باعث براق‌تر شدن سطح شما می‌شود و از خراشیده شدن و ترك خوردن سطح جلوگیری می‌كند.


:: بازدید از این مطلب : 1122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
كاركرد اصلی شیر آب آشپزخانه توزیع آب داغ و آب سرد برای شستن ظروف، غذاها، و دست‌ها است. اما فراتر از كاركرد آن، شیر آب نقش مهمی در تعریف و تعیین سبك طراحی آشپزخانه شما بازی می‌كند...
كاركرد اصلی شیر آب آشپزخانه توزیع آب داغ و آب سرد برای شستن ظروف، غذاها، و دست‌ها است. اما فراتر از كاركرد آن، شیر آب نقش مهمی در تعریف و تعیین سبك طراحی آشپزخانه شما بازی می‌كند.


با توجه به انواع طراحی‌ها، جنس‌ها، و شیوه‌های اتصال به راحتی هنگام خرید شیر آب ممكن است دچار تردید و اشتباه شوید. اگر اطلاعات اساسی در این زمینه را داشته باشید همه چیز راحت‌تر خواهد شد. در این مطلب به نكاتی مختلف در مورد شیر آب آشپزخانه اشاره می‌كنیم.

شیوه‌های اتصال

شیرهای آب متصل به سینك. طراحی‌های متنوعی برای سینك و شیر آب آشپزخانه وجود دارد، اما همیشه سازگار و منطبق با شرایط ما نیستند. اگر شما دارای یك سینك هستید، تعداد حفره‌های موجود در ناحیه اتصال سینك به شیر را چك كنید. شیرهای آب جدید در انوع یك، دو، سه، و چهار حفره‌ای طراحی می‌شوند.

وقتی مشغول تعویض شیر آب موجود در آشپزخانه خود هستید و به حفره‌های كم‌تری از آن‌چه هست نیاز دارید به دنبال شیرهایی باشید كه دارای یك صفحه پوششی هستند كه حفره‌های بلا استفاده در سینك آشپزخانه را می‌پوشانند. این كار در اكثر سینك‌ها جواب می‌دهد.

مزایا: این شیوه برای این‌كه بتوانید آشپزخانه خود را به سرعت نوسازی كنید و از سینك فعلی خود استفاده كنید بسیار مناسب است.

معایب: سینك شما انتخاب‌های شما برای شیر آب را محدود می‌كند.









شیرهای آب متصل به پیش‌خان. این نوع شیرهای آب مستقیما به پیش‌خان متصل می‌شوند نه سینك‌ها. اگر مشغول نصب یك سینك متصل‌شده در زیر پیش‌خان هستید، این امكان را خواهید داشت كه شیر آب را مستقیما بر روی پیش‌خان نصب كنید. وقتی مشغول نصب یك شیر آب متصل به پیش‌خان هستید، به اندازه یك انگشت در پشت شیر آب جا بگذارید تا بتوانید آن ناحیه را به راحتی تمیز كنید.

مزایا: شیرهای آب متصل به پیش‌خان دارای جلوه‌ای زیبا و یك‌پارچه هستند كه بسیار مناسب آشپزخانه‌های معاصر هستند.

معایب: این نوع شیرها فضای روی پیش‌خان را می‌گیرند. هم‌چنین، میان این شیرها و دیوار پشت آن‌ها آب، كثیفی، و جرم جمع می‌شود.









شیرهای آب متصل به دیوار. هنگام نصب چنین شیری از تناسب و هماهنگی آن با سینك مطمئن شوید. فاصله‌ای كه از آن آب به سینك می‌ریزد امكان تناسب این دو عنصر را تعیین می‌كند. این موضوع در سینك‌های دوتایی مهم‌تر و سخت‌تر است.

مزایا: تمیز كردن پیش‌خان راحت است.

معایب: در آب‌وهوای سرد این نوع شیرها نیاز به مراقبت بیش‌تری دارند تا از یخ‌زدن آن‌ها جلوگیری شود. هم‌چنین، لوله‌كش باید مكان و جهت این نوع شیرها را به دقت تعیین كند. اگر در درون دیوار میله‌ای وجود داشته باشد باید جای شیر آب عوض شود و در جای دیگری نصب شود.








دستگیره‌ها

شیرهای آب تك دستگیره‌ای. شیرهای آب تك دستگیره‌ای به طور مستقیم می‌چرخند و معمولا این امكان را فراهم می‌كنند كه با بالا و پایین كردن آن‌ها جریان آب تنظیم و با حركت به اطراف میزان سردی و گرمی آب تنظیم شود.

مزایا: علاوه‌ برداشتن این مزیت كه برای نصب آن‌ها  نیاز به یك حفره در پیش‌خان دارید، این نوع شیرها بسیار مناسب زمان‌هایی هستند كه فقط یك دست شما آزاد است. این نوع شیرها دارای یك طراحی قوسی شكل مدرن هستند كه به راحتی قابلمه‌ها و ظرف‌های بزرگ را در سینك جای می‌دهند.

معایب: تنظیم میزان دمای آب در این نوع شیرها نسبت به شیرهای آب دو دستگیره‌ای سخت‌تر است و دقت كم‌تری دارد.









شیرهای آب دو دستگیره‌ای. برای نصب این نوع شیرها به حداقل سه حفره نیاز است. تنوع گسترده در نوع دستگیره‌ها طراحی این شیرها را متنوع‌تر و كاربردی‌تر می‌كند.

مزایا: هر كدام از دستگیره‌های این نوع شیرها به آب گرم و آب سرد اختصاص دارند و تنظیم دمای و جریان آب در آن‌ها راحت‌تر است. هم‌چنین، اگر یكی از دستگیره‌ها چكه كند، شما می‌توانید شیر مربوط به دستگیره ای که چکه می کند را ببندید و از دستگیره دیگر استفاده كنید. اكثر این نوع شیرهای آب این ویژگی را دارند كه می‌توانید آن‌ها را به طور مستقل از لوله‌كشی تغییر دهید كه این مسئله تغییر آن‌ها را راحت می‌كند.

معایب: وقتی دست‌های شما پر از وسیله است تنظیم این نوع شیرها بسیار سخت می‌شود. هم‌چنین، این نوع شیرها به طور معمول به‌ عنوان شیرهایی سنتی شناخته می‌شوند و این مسئله ممكن است دست شما را در انتخاب سبك عناصر دیگر آشپزخانه ببندد.

 






شیرهای آب بدون دستگیره. این نوع شیرهای آب با یك حس‌گر فعال می‌شوند. به دستگیره كنار شیر توجه كنید كه تنظیم‌ كننده دما و جریان آب هستند.

مزایا: این نوع شیرها با یك حس‌گر كار می‌كنند كه با یك تماس كوچك باز می‌شوند (برخی از آن‌ها با یك حركت باز می‌شوند). این نوع شیرها بسیار مناسب كودكان و افراد مبتلا به بیماری‌های مفصلی هستند. آب به طور خودكار قطع می‌شود و این امر از هدر رفتن آب جلوگیری می‌كند. علاوه بر این، شما دیگر نگران سر ریز شدن آب از سینك نخواهید بود.

معایب: در این نوع شیرها امكان تنظیم دما و جریان آب با لمس دست نیست و این كار باید با دست انجام شود و برخی از افراد این كار را سخت و دشوار می‌دانند. هم‌چنین، باتری حس‌گرهای این نوع شیرها را باید به طور متناوب عوض كرد.






مواد و سطح. كروم، نیكل، نیكل برس‌خورده، برنج جلا داده شده، برنز روغن‌مال شده، استیل‌های سفید، سیاه، و ضدزنگ برخی از سطوح و رنگ‌های شیرهای آب هستند. به یاد داشته باشید كه سطوح شیرهای آب در تولیدكننده‌های مختلف یكسان نیست. اگر می‌خواهید شیر آب برای آشپزخانه خود بخرید سعی كنید سطح جای صابون مایع را با سطح شیر آب یكی بگیرید تا هماهنگی خوبی در آشپزخانه شما به وجود بیاید.






سبك. آیا آشپزخانه‌ شما براق و معاصر است، یا یادآور آشپزخانه‌های خانه‌های روستایی است؟ سبك‌های مختلفی وجود دارند و شیرهای آب می‌توانند تاثیر زیادی در سبك آشپرخانه شما بگذارند و آن را تعریف كنند. انتخاب‌ها در این زمینه بی‌شمار است. اما پیش از تعیین سبك شیر آب، سبك آشپزخانه شما باید تعیین شده باشد تا بتوان تعداد انتخاب‌های موجود را كاهش داد. در انتخاب شیر مناسب برای آشپزخانه می‌توانید با یك طراح مشورت كنید.






قیمت و كیفیت. اكثر شیرهای آب دارای صفحه‌های فشنگی، توپی، یا سرامیكی هستند. شیر آبی با صفحه سرامیكی و پایه برنزی یا استیل بادوام‌تر و در نتیجه گران‌تر از شیرهایی است كه این اجزای آن‌ها پلاستیكی است.








یكی از شاخص‌های كیفیت، وزن است. اگر از برنجی بودن شیر آب خود مطمئن نیستید آن را وزن كنید. این نوع شیرها باید وزن بیش‌تری نسبت به دیگر شیرها داشته باشند. شیرهای برنجی دوام بیش‌تر و نیاز به مراقبت كم‌تری دارند و همان‌طور كه ممكن است حدس بزنید گران‌ترین نوع شیرها هستند.

گول شیرهای ارزان قیمت را نخورید. اجزای آن‌ها پلاستیكی است و دوام بسیار پایینی دارند. ممكن است در ابتدا فكر كنید با خریدن شیرهای ارازن قیمت می‌توانید كمی پول ذخیره كنید ولی در درازمدت این مسئله به ضرر شما خواهد بود.


:: بازدید از این مطلب : 957
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تخت خواب هایی که در بازار موجود است معمولا در قسمت تاج طراحی یکسان و گاها خسته کننده ای دارند. اما با کمی خلاقیت می توان نمای تخت در اتاق خواب را به کلی تغییر داد...
تخت خواب هایی که در بازار موجود است معمولا در قسمت تاج طراحی یکسان و گاها خسته کننده ای دارند. اما با کمی خلاقیت می توان نمای تخت در اتلق خواب را به کلی تغییر داد.

داشتن یک ایده خلاقانه برای طراحی و دکور تاج تخت و قسمت بالای آن نه تنها تجربه خواب شما را تغییر می‌دهد بلکه فضای اتاق خواب شما را نیز بسیار متفاوت و جدید خواهد کرد.

بسیاری از طرح‌ها و ایده‌ها به‌صورت آماده در بازار برای خرید موجود است اما هیچ‌چیز جای خلاقیت و نوآوری خود شخص برای طراحی و دکور قسمت بالای تخت را نمی‌گیرد.

در ادامه برخی از خاص ترین و جالب ترین طراحی‌ها را برای قسمت بالای تخت مشاهده می کنید و می‌توانید از آن‌ها برای طرح مورد نظر خود الهام بگیرید.



























:: بازدید از این مطلب : 1074
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
نمونه هایی از جدیدترین قفسه های پرکاربرد در کابینت های آشپزخانه های کوچک...

























:: بازدید از این مطلب : 985
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali










:: بازدید از این مطلب : 958
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
متاسفانه بعضی از اشتباهات در دکوراسیون های منازل به دلیل تکرار زیاد به اتفاقی عادی تبدیل شده است در حالی که اشتباه همیشه اشتباه است.


لازم نیست حتما شیک ترین و مجلل ترین وسایل را برای خانه تان بخرید تا از نشستن در خانه تان لذت ببرید و در آن احساس آرامش داشته باشید. شاید برای تان پیش آمده باشد که وارد خانه ای شده باشید که در لحظه ورود، شیک بودن وسایل آن جا شما را میخکوب کرده باشد، اما با گذشت چند لحظه، از نشستن در آن جا احساس آشفتگی و بی قراری کرده باشید و برعکس وارد خانه ای شده باشید که وسایلش لوکس نبوده، اما از نشستن در آن خانه احساس خوبی به شما دست داده باشد. متاسفانه بعضی از اشتباهات در دکوراسیون های منازل به دلیل تکرار زیاد به اتفاقی عادی تبدیل شده است در حالی که اشتباه همیشه اشتباه است. اعمال بعضی تصمیمات در دکوراسیون منازل، باعث می شود که همه تلاش و زحمات خانم خانه بی اثر شود و اعضای خانواده و مهمانان از دکوراسیون خانه راضی نباشند. نشریه منزل به بعضی از این اشتباهات رایج و مهم اشاره کرده است که توجه به آن ها، ضروری به نظر می رسد.

نصب تابلو در ارتفاع بالا
یکی از اشتباهات رایج دکوراسیونی که به شدت ناپسند و مخرب است، نصب قاب و تابلوهای تزیینی روی دیوار در ارتفاعی نامناسب و بیش از حد بلند است. توجه داشته باشید زمان نصب تابلوها، مرکز قاب باید ملاک ارتفاع باشد نه لبه پایینی قاب. در واقع تابلوها و قاب ها باید به گونه ای روی دیوار نصب شوند که بدون حرکت گردن افراد و بالا بردن سر به راحتی دیده شوند.

استفاده نکردن از قالیچه
شکی در این نیست که کفپوش هایی مانند پارکت، لمینت، سنگ و سرامیک، زیبا و کاربردی است، اما قالیچه ها علاوه بر زیبایی قابل توجهی که به دکوراسیون ها می افزایند تا حدی جاذب اصوات مزاحم نیز هستند و از این رو به محیط، آرامش بیشتری می دهند؛ بنابراین توصیه می شود در بخش های مختلف خانه، حداقل از یک قالیچه استفاده کنید.

ترکیب بی ریخت طرح و الگو
از حساس ترین اقدامات برای جذاب تر کردن دکوراسیون یک محیط، ترکیب مناسب و اصولی طرح ها و الگوها با یکدیگر است؛ برای مثال دو طرح گل دار یا 2 طرح چهارخانه متفاوت در کنار هم، هرگز ترکیب زیبا و چشم نوازی ایجاد نمی کنند؛ بنابراین همیشه سعی کنید طرح هایی را در دکوراسیون استفاده کنید که با یکدیگر متفاوت باشند. همچنین حتما یک طرح ساده را نیز به میزان قابل توجهی در ترکیب طرح های مختلف منزل تان بگنجانید تا تعادل لازم برقرار شود و احساس آرامش بیشتری در خانه تان احساس کنید.

ترس از رنگ
برای افزودن رنگ به دکوراسیون، ابتدا از عناصری همچون کوسن های مبل یا کلاهک آباژور استفاده کنید و پس از بررسی دقیق نتیجه کار و رضایت از آن رنگ ها، تدریجا افزودن رنگ را به دکوراسیون منزل تان گسترش دهید. به طور قطع در دکوراسیون هر محیط برای جذابیت بیشتر باید حداقل 20 درصد از رنگ های موجود به اندازه کافی شاد باشد تا احساس سرزندگی در خانه تان شکل بگیرد.

قالیچه هایی با اندازه نامناسب
همان طور که گفتیم حذف کلی قالیچه از دکوراسیون یک منزل، یک اشتباه بزرگ دکوراسیونی است، اما اشتباه بزرگ تر از آن، انتخاب و استفاده از قالیچه ای با اندازه نامناسب و بسیار کوچک است؛ برای مثال قالیچه ای که زیر میز غذاخوری قرار می گیرد باید به اندازه ای باشد که وقتی صندلی ها عقب کشیده می شود، حتما دو پایه جلویی صندلی همچنان روی قالیچه قرار بگیرد و پای افراد زمانی که دور میز نشسته اند، روی قالیچه باشد.
قالیچه فضای نشیمن نیز باید از همه نظر تا نزدیکی پایه های جلویی مبل ها، کاناپه ها و حداقل زیر پایه جلویی آن ها برسد.

انتخاب مبلمان غیرمتناسب با اندازه خانه
جام جم آنلاین نیز در این باره می نویسد همان طور که لباس بسیار گشاد یا بسیار تنگ مناسب نیست مبلمان نیز باید متناسب با اندازه اتاق انتخاب شود. بنابراین همیشه قبل از خرید مبل، فضای سالن خود را تخمین بزنید و در نظر بیاورید که در کدام قسمت ها مایل به قرار دادن مبلمان هستید. از طرف دیگر، سعی کنید مبلمان را دقیقا در فضایی از منزل خود در کنار دیگر اشیا مجسم کنید و تنها به ظاهر زیبای آن در کنار اشیای دکور مغازه توجه نکنید.

استفاده نکردن از آینه
آینه به دلیل انعکاس نور و تصویر، وسیله ای است که در فضاهای کوچک جادو می کند و تاثیر بسیار زیادی بر بزرگنمایی فضا دارد، بنابراین استفاده نکردن از آن در دکوراسیون به خصوص در یک فضای کوچک، مسلما یک اشتباه بزرگ است.
همچنین توصیه می کنیم آینه را جایی قرار دهید که میزان بیشتری نور برای انعکاس به آن برسد تا تاثیر حضورش را بیشتر احساس کنید.

شلوغی بی هدف
به  هم ریختگی و شلوغی فضا نه تنها سبب تخریب جلوه دکوراسیون می شود بلکه افراد در آن فضا زندگی پر استرس و نا آرامی را تجربه می کنند. لازم نیست همه وسایلی را که احساس می کنید زیبا هستند در دکوراسیون خانه تان جا دهید چراکه ممکن است باعث شلوغی بیش از حد شود. به طور کلی، هرچه دکوراسیون خانه شما خلوت  تر باشد، جلوه آن زیبا و آرامش  بخش  تر خواهد بود.

توجه نکردن به راحتی وسایل
بعضی افراد در هنگام انتخاب وسایل منزل فقط به زیبایی آن توجه می کنند و اصلا به این نکته که وسیله انتخابی آن ها شاید زیبا باشد، اما برای استفاده روزمره مناسب نباشد، توجهی ندارند؛ برای مثال در اتاق نشیمن علاوه بر زیبایی مبلمان، باید به راحتی آن ها هم دقت داشت؛ زیرا یک مبل سفت هرگز مناسب یک گفت و گوی طولانی نخواهد بود و باعث احساس ناراحت کننده ای در بین اعضای خانواده و مهمان ها خواهد شد.

 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 970
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
عکس های شیک و جدید دکوراسیون اتاق خواب نوجوان دخترانه را در این مطلب برای شما گردآوری کرده ایم......
عکس های شیک و جدید دکوراسیون اتاق خواب نوجوان دخترانه را در این مطلب برای شما گردآوری کرده ایم. اتاق خواب دخترانه باید دارای دکوراسیونی با روح لطیف و متناسب با روحیه دختران نوجوان باشد. استفاده از رنگ ها و طرح های متناسب با روحیات این سنین و نیز به کاربردن ایده های جدید در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه از مهمترین ویژگی های این دکوراسیون ها می باشد. در ادامه عکس هایی از مدل  دکوراسیون اتاق خواب نوجوان دخترانه را با هم مشاهده می نماییم.






















































:: بازدید از این مطلب : 1525
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
برای به کاربردن رنگ قرمز در اتاق پذیرایی می توان نقش های متفاوتی را به این رنگ پر انرژی سپرد.....
برای به کاربردن رنگ قرمز در اتاق پذیرایی می توان نقش های متفاوتی را به این رنگ پر انرژی سپرد. شاید استفاده از رنگ قرمز در اتاق پذیرایی در نگاه اول چندان پرطرفدار به نظر نرسد اما نباید فراموش کنیم که دکوراسیون اتاق پذیرایی نیز مانند هر مکان دیگری در منزل ما دارای جریانی از انرژی های متفاوت است و استفاده از از رنگ قرمز در اتاق پذیرایی باعث افزایش انرژی نشاط آور و نمادی از عشق و همبستگی است. در ادامه عکس هایی از نمای داخلی چند دکوراسیون اتاق پذیرایی قرمز رنگ را با هم مشاهده می نماییم.


















































:: بازدید از این مطلب : 1015
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()