نوشته شده توسط : ali
گرم کردن مجدد برخی از غذاها موجب به وجود آمدن یک سری مواد سمی و خطرناک می شوذ که برای بدن خطرناک است. مراقبت باشید این مواد غذایی را دوبار گرم نکنید.
 
اغلب دیده می شود که افراد باقی مانده غذای خود را فریز کرده و بعد مجدد آن را مصرف می کنند. اگر چه در برخی موارد، این کار اشکالی ندارد اما گاهی سلامت افراد را تهدید می کند. به گفته متخصصان نگه داری باقی مانده غذاها و گرم کردن مجدد آنها خطرات جدی را برای بدن به همراه دارد. واقعیت این است که برخی غذاهای خاص پس از دوبار گرم کردن هیچ گونه ارزش غذایی ندارد.
 
 
گرم کردن مجدد سیب زمینی
 
این ماده غذایی ارزش غذایی بالایی دارد و برای بدن مفید است. اما اگر سیب زمینی برای بار دوم گرم شود، ارزش غذایی خود را از دست می دهد و در بدن ایجاد سم می کند.
 
 
گرم کردن مجدد اسفناج
 
گرم کردن مجدد اسفناج می تواند بسیار خطرناک باشد؛ این سبزی حاوی درصد بالایی نیترات است که پس از گرم کردن مجدد به نیتریت تبدیل می شود که سرطان زاست. اسفناج را بلافاصله پس از پختن مصرف کنید.
 
 
گرم کردن مجدد مرغ
 
خوردن گوشت مرغ پس از یک روز می تواند بسیار خطرناک باشد چرا که ترکیب پروتئین تغییر می کند و باعث بروز مشکلات گوارشی می شود. از آنجا که مرغ نسبت به گوشت از پروتئین بیشتری برخوردار است، بهتر است به طور سرد مصرف شود. اگر لازم باشد بهتر است در دمای کم و در طولانی مدت گرم شود.
 
 
گرم کردن مجدد کرفس
 
این سبزی کاربرد زیادی در پخت سوپ دارد. کرفس حاوی نیترات است و در صورت گرم شدن مجدد به ماده خطرناک تبدیل می شود لذا اگر در پخت سوپ از آن استفاده می کنید، به هنگام مصرف دوباره کرفس آن را جدا کنید. در پایان باید گفت که حتی نوع گرم کردن غذا نیز بسیار حائز اهمیت است چرا که امروزه افراد به طور چشمگیری از مایکروویو برای گرم کردن و پخت غذای خود استفاده می کنند و غافل از عوارض آن هستند.
 
 
گرم کردن مجدد قارچ
 
این ماده غذایی یکی از شناخته شده ترین مواد است که تحت هیچ شرایطی نباید برای دومین بار گرم شود، چرا که ترکیب پروتئین آن پس از گرم شدن دوباره تغییر خواهد کرد و مشکلات گوارشی برای فرد به همراه خواهد داشت. در صورت لزوم سرد مصرف کنید.
 
 
گرم کردن مجدد تخم مرغ
 
این ماده غذایی زمانی که در معرض دمای بالا قرار می گیرد، در بدن سم ایجاد می کند. گفتنی است که این اتفاق شامل غذاهایی که در پختشان از تخم مرغ استفاده شده است، نمی شود. از گرم کردن مجدد تخم مرغ بپرهیزید.
 
 
گرم کردن مجدد چغندر
 
این سبزی حاوی نیترات است و برای سلامتی مفید است. مصرف چغندر پس از گرم کردن دوباره خطرناک نیست اما بهتر است که به صورت سرد مصرف شود. 


:: بازدید از این مطلب : 1221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
یافته‌های علمی نشان داده ممکن است بدن انسان مدت کوتاهی قبل از مرگ با انتشار بویی خاص از خود زمان مرگ را نشان دهد.



گفته می‌شود بسیاری از حیوانات بوی جسد را حس می‌کنند و از خود واکنش نشان می‌دهند. مطالعه‌ای جدید نشان داده انسان‌ها نیز مانند برخی حیوانات چنین بویی را منتشر می‌کنند. در واقع زمانی که حیوانات می‌میرند از خود بوی بسیار ناخوشیندی را منتشر می‌کنند.
 
این بو به دلیل انتشار ماده‌ای شیمیایی به نام پوترسین در فضا پخش می‌شود که از تجزیه اسیدهای چربی در بافت‌های فاسد شده بوجود می‌آید. این بو می‌تواند مدت زمان کوتاهی قبل از مرگ از طریق عرق فرد منتشر شود و گویای این موضوع باشد که زمان مرگ نزدیک است یا بخشی از بافت‌های بدن در حال فساد است.
 
در قلمرو حیوانات زمانی که این بو در محیطی منتشر می‌شود، از رفتن به آن محیط جلوگیری می‌شود و حیوانات را در موقعیتی همچون جنگ یا فرار قرار می‌دهد. به این دلیل که انسان‌ها مدام از عطرها و رایحه‌های متفاوت استفاده می‌کنند، تشخیص این بو دشوارتر و ممکن است اصلا حس نشود. 


:: بازدید از این مطلب : 1245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
بروز آكنه به عواملی مانند ژنتیك پوست شما و البته نوع مراقبت پوستی‌تان بازمی‌گردد؛ بنابراین اگر همچنان آكنه یكی از دغدغه‌های زندگی شماست،پس بهتر است با بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست خود در این زمینه آشنا شوید.




 اگر در بین كسانی هستید كه از آكنه رنج می‌برند، پس كاملا طبیعی است كه با این مشكل از دوران نوجوانی در جنگ بوده باشید. آكنه معمولا از دوران نوجوانی آغاز می‌شود و گاهی تا بزرگسالی هم به طول می‌انجامد. بروز آكنه به عواملی مانند ژنتیك پوست شما و البته نوع مراقبت پوستی‌تان بازمی‌گردد؛ بنابراین اگر همچنان آكنه یكی از دغدغه‌های زندگی شماست،پس بهتر است با بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست خود در این زمینه آشنا شوید.
 
باید دستان‌تان دور از صورت‌تان باشد!
 
آیا می‌دانید دست‌های‌تان كجا هستند؟ اگر جزو آدم‌هایی هستید كه عادت دارند مرتب دست خود را به صورت بزنند باید تلاش كنید این عادت را ترك كنید. دستان‌تان را از صورت خود دور نگه دارید و برای این‌كار تمرین كنید. یادتان باشد شما در طول روز به وسایل متعددی دست می‌زنید كه هر كدام می‌توانند منبعی از جرم و باكتری باشند. دقیقا به همین دلیل است كه باید دستان‌تان را از صورت خود دور نگه دارید؛ مگر اینكه مرتب آنها را با صابون بشویید.

نكته: اگر عادت دارید هنگام خواب روی دست‌های خود بخوابید؛ یعنی دست‌تان زیر سرتان باشد و بعد دقیقا همان نقاطی از پوست كه با دست شما در تماس بوده پر از آكنه شده است باید تلاش كنید تا به هر ترتیبی این عادت را ترك كنید.
 
نباید: از پارچه‌های زبر استفاده كنید
 
وقتی صورت‌تان پر از آكنه است، بعد از شست‌وشوی صورت ترجیحا برای خشك كردن پوست از دستمال كاغذی استفاده كنید. از حوله‌های زبر بپرهیزید و سراغ حوله‌هایی نرم و لطیف بروید و در ضمن حوله دست و صورت خود را از بقیه جدا كنید.
 
باید: از ژل‌های پاك‌كننده استفاده كنید
 
ژل‌های پاك‌كننده معمولا برای پوست‌های چرب مناسب‌تر هستند چه اینكه كرم‌های پاك‌كننده عموما برای پوست‌های معمولی یا خشك مورد استفاده قرار می‌گیرند. یادتان باشد كه باید این ژل‌ها را ابتدا روی نوك انگشتان خود بزنید و سپس خیلی آرام روی صورت بمالید. بهتر است ژل‌ها را دایره مانند روی نقاطی كه آكنه قرار دارد، بمالید.
 
نباید: ضد آفتاب را نادیده بگیرید
 
آفتاب واقعا می‌تواند به پوست شما صدمه بزند. اگر پوست پر آكنه‌ای دارید در هیچ فصلی از سال ضد آفتاب را فراموش نكنید. شما باید از ضد آفتابی با SPF مناسب پوست‌تان استفاده كنید. SPF 15 یا 30 می‌تواند از مناسب‌ترین گزینه‌ها باشد؛ البته به شرط اینكه هر دو ساعت این ضد آفتاب را تجدید كنید. اگر نمی‌خواهید ضد آفتاب استفاده كنید، می‌توانید سراغ كلاه‌های لبه‌دار بزرگ بروید، عینك آفتابی بزرگ بزنید یا اینكه از چترهای مخصوص آفتاب استفاده كنید.
 
باید: موهای‌تان را هر روز بشویید
 
اگر شما پوستی چرب و به تبع آن پرآكنه دارید، قاعدتا باید موهای چربی هم داشته باشید. در این صورت باید مراقبت از پوست‌تان را با شست‌وشوی روزانه موهای‌تان آغاز كنید. اگر غیر از این باشد، همواره این امكان وجود دارد كه هر محصولی به موهای‌تان می‌زنید همراه چربی مو به سمت پوست صورت‌تان سرازیر شود و آكنه‌ها را بیشتر كند.
 
نباید: جوش‌ها را دستكاری كنید
 
چه جوش سر سفید و چه سر سیاه، هر چه كه هست شما نباید آنها را دستكاری كنید. اجازه بدهید جوش‌ها در طول زمان خودشان خوب و درمان شوند. در این صورت است كه آكنه‌های شما هم با سرعت بیشتری درمان می‌شوند.
 
باید: اسیدسالیسیلیك یا بنزویل پروكسید
 
شاید به بعضی محصولات پوستی با خاصیت درمانی احتیاج داشته باشید. درمان موضعی یا مرطوب‌كننده‌ها می‌توانند از جمله روش‌های جنگ با آكنه باشند. اسیدسالیسیلیك یا بنزویل پروكسید معمول‌ترین مواد ضروری برای مبارزه با آكنه هستند؛ بنابراین دنبال محصولاتی باشید كه دست كم یكی از این دو ماده را در خود داشته باشند. بنابر نوع خاص پوست شما، شاید یكی از این دو بهتر از دیگری روی پوست شما جواب بدهد.
 
نكته: جدا از اینكه چه محصولی برای رفع آكنه‌های پوست خود استفاده می‌كنید، اگر به آكنه‌های كیستیك دچار شده‌اید حتما به یك متخصص پوست مراجعه كنید. تخصص آنها بهترین كمك برای شماست.
 
نباید: آكنه‌ها را بخراشید
 
شاید تصمیم گرفته باشید از اسكراپ‌های لایه‌بردار برای بالا بردن كیفیت پوست استفاده كنید، با این حال اگر صورتی مملو از آكنه دارید، فعلا قید استفاده از این نوع محصولات را بزنید و اول با یك متخصص پوست مشورت كنید. البته كه لایه‌برداری از جمله مراقبت‌های مفید پوستی است اما لایه‌برداری با صورتی پر از آكنه ممكن است باعث بروز التهاب در صورت یا قرمزی در جای آكنه‌ها شود. پس حتما با متخصص پوست مشورت كنید. 


:: بازدید از این مطلب : 1210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
محل میخچه و یا پینه را در آب گرم به مدت پنج تا 10 دقیقه قرار دهید تا پوست نرم شود، سپس با سنگ‌پا بر روی آن حرکات دایره‌ای انجام دهید تا پوست اضافی آن قسمت برداشته شود. مراقب باشید که پوست این قسمت را بیش از حد برندارید که منجر به عفونت و خونریزی می‌شود.
 
محققان راهکارهای تخصصی برای درمان میخچه و پینه ارائه می‌دهند. میخچه و پینه اغلب به دلیل سایش و فشار بر روی پوست ایجاد می‌شوند. دکتر نادا البولوکا در نیویورک اظهار کرد: پینه در هر جای بدن که اصطکاک در آن هست ایجاد می‌شود؛ مثل نوک انگشتان یک نوازنده و یا کف دست یک مکانیک.میخچه معمولا در بالا و کناره‌های انگشتان پا بوجود می‌آید و از علل شایع آن می‌توان به آرتریت و یا کفش نامطلوب اشاره کرد.
 
میخچه و پینه در پا گاهی با زگیل اشتباه گرفته می‌شوند. لازم است بدانید که زگیل کف پا معمولا زمانی که به دو طرف آن فشار بیاید، دردناک است. همچنین نقاط سیاه رنگی در آن دیده می‌شود که به علت عروق خونی کوچکی است که در آن وجود دارد.
 
 
 درمان میخچه و پینه با درمان های ساده:
 
محل میخچه و یا پینه را در آب گرم به مدت پنج تا 10 دقیقه قرار دهید تا پوست نرم شود، سپس با سنگ‌پا بر روی آن حرکات دایره‌ای انجام دهید تا پوست اضافی آن قسمت برداشته شود. مراقب باشید که پوست این قسمت را بیش از حد برندارید که منجر به عفونت و خونریزی می‌شود.
 
یکی دیگر از روش‌های درمان پینه و میخچه استفاده از لوسیون‌های مرطوب کننده، اسید سالیسیلیک، آمونیوم و اوره در این منطقه است، اما بهتر است در این مورد با پزشک مشورت شود. کفش‌های بیش از حد تنگ و یا شل را هم استفاده نکنید.
 
در اکثر مواقع پینه و میخچه زمانی که فشار و اصطکاک آنها کم شود، از بین خواهند رفت اما زمانی که دردناک و سفت هستند، باید پزشک متخصص آن را معاینه کند.
 
 
مطالب مرتبط


:: بازدید از این مطلب : 1163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی برخی نمک‌های واحدهای تولیدی مواد غذایی را که به دلیل جعل یا فاقد اسناد بهداشتی اداره کل فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو بودند را اعلام و آنها را غیرمجاز عنوان کرد.



نمک با نام‌های تجاری آرمان، هستی، بلوط، دی، صدف، نمک تصفیه شده یددار دانه دانه و نمک شرکت نمک رادمهر با نام تجاری رادمهر به دلیل جعل مدارک بهداشتی مورد نظر اداره کل نظارت بر فراورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو غیر مجاز هستند.
 
روابط عمومی سازمان غذا و دارو همچنین با نام بردن از نمک‌های روحی و نمک یددار الماس به دلیل عدم دارا بودن مجوزهای بهداشتی از افرادی که محصولات معرفی شده را در سطح عرضه مشاهده می‌کنند خواست تا روابط عمومی سازمان غذا و دارو، معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور یا نیروی انتظامی را مطلع کنند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام شود.
 
بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، شماره تلفن 66405569 آماده دریافت اطلاعات درباره عرضه فرآورده‌های غیرمجاز است. 


:: بازدید از این مطلب : 1227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
بنابراین شستشوی زیاد، استفاده از شوینده‌های قوی و حتی چنگ زدن موها، باعث تشدید چربی پوست خواهد شد.



آنچه باعث چربی یا خشکی مو می‌شود، میزان چربی پوست سر است، نه اینکه ذات مو، چرب یا خشک باشد. در واقع، ترشح چربی از غدد چربی روی پوست سر علاوه بر اینکه باعث لطافت پوست و مو می‌شود، از آنها محافظت نیز می‌کند. بنابراین نباید چربی پوست سر را ماده زائدی دانست و با استفاده از انواع شوینده‌ها آن را خشک کرد. مهم‌ترین عاملی که روی میزان چربی پوست تاثیر می‌گذارد، هورمون آندروژن است که در زمان بلوغ و بعد از آن ترشح می‌شود و مقدار آن در پسران زیاد و در دختران کم است. آندروژن باعث بزرگ و پرکار شدن غدد چربی روی پوست می‌شود، اما غدد چربی در بعضی‌ افراد بیش از اندازه به هورمون آندروژن واکنش نشان می‌دهند و چربی بیشتری ترشح می‌کنند. در نتیجه پوست بسیار چرب می‌شود. در برخی افراد هم این واکنش طبیعی و کمتر است و بعد از بلوغ هم پوست و موی زیاد چربی ندارند. این مساله که غدد چربی پوست چگونه به هورمون آندروژن پاسخ بدهند، به ژنتیک افراد بستگی دارد، اما به طور کلی، میزان ترشح آندروژن در مردان بیشتر است و به همین دلیل پوست و موی چرب‌تری نسبت به خانم‌ها دارند، اما خانم‌هایی هم هستند که به دلیل زمینه ژنتیکی به آندروژن کمی هم که دارند، حساسیت زیادی نشان می‌دهند و پوست و مویشان بسیار چرب می‌شود.
 
بعضی‌ها خیال می‌کنند اگر هر روز حمام بروند و هر بار چند دست سرشان را با مواد شوینده مختلف از جمله صابون و شامپوهای قوی بشویند، چربی موی سرشان از بین می‌رود، در حالی که وقتی چربی سر برحسب ژنتیک فرد از حد لازم کمتر شود، بلافاصله پیام خشکی پوست به مغز فرستاده می‌شود و مغز برای حفاظت از پوست و مو فرمان ترشح چربی از غدد سباسه را صادر می‌کند. در نتیجه پوست پس از مدت کوتاهی، دوباره چرب می‌شود. گاهی این چربی حتی بیشتر از زمان قبل از شستشو است، بنابراین شستشوی زیاد، استفاده از شوینده‌های قوی و حتی چنگ زدن موها، باعث تشدید چربی پوست خواهد شد. نکته مهم دیگر اینکه استفاده زیاد از شامپوهای مخصوص موهای چرب که حاوی شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های قوی‌تری هستند، ساقه مو را بیش از حد خشک می‌کنند، بنابراین بعد از هر بار استفاده حتما از نرم‌کننده استفاده کنید. 


:: بازدید از این مطلب : 1220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

این روز ها رژیم گرفتن مد شده و برنج از جمله مواد غذایی است  که در فهرست حذف قرار می گیرد .سوالی که پیش می آید این است که آیا مصرف روزانه  برنج  مفید است؟
8 خاصیت اصلی برنج برای سلامتی

 در واقع، برنج سبوس دار یکی از سالم‌ترین مواد غذایی است . به گفته متخصصان، در صورت افراط نکردن در مصرف برنج، خواص زیادی دارد .برنج غذای اصلی بسیاری  از کشورهای آسیایی به‌حساب می‌آید.اما خواص آن:
برنج منبع انرژی است

به‌ عنوان منبع غنی کربوهیدرات مانند سوخت بدن عمل می‌کند و عملکرد مغز را نیز سالم نگه می‌دارد. باعث سوخت‌ و ساز می‌شود و بخش عمده ای از انرژی موردنیاز بدن را تأمین می کند.

 
برنج فشارخون را کنترل می‌کند

آیا مصرف برنج به‌ طور روزانه مفید است؟ بله ،به‌ ویژه اگر دچار فشارخون بالا هستید. از آن جا ‌که میزان سدیم در برنج پایین است به مبتلایان به فشارخون بالا کمک می‌کند. علاوه بر آن خطر بروز بیماری قلبی را نیز کاهش می‌دهد.

 
برنج کاهش‌دهنده کلسترول

برنج  حاوی چربی‌های مضر نیست و در کنترل کردن وزن مؤثر است.

 
برنج از بدن در برابر سرطان محافظت می‌کند

برنج قهوه‌ای سرشار از فیبرهای غیرقابل‌حل است و به‌ عنوان محافظ بدن عمل می‌کند و مانع از رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.

 
برنج سلامت پوست تان را حفاظت می کند

از دیدگاه طب هندی، برنج یکی از مهم‌ترین مواد برای حفظ سلامت پوست به‌ حساب می‌آید. آب برنج نیز برای مراقبت از پوست عالی است. این ماده غذایی هر نوع التهاب پوستی را برطرف می‌کند و مانع از پیری زودرس شود.

 
برنج منبع  ویتامین و ماده معدنی است

برنج را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید زیرا غنی از  ویتامین D، نیاسین،فیبر،کلسیم،ریبوفلاوین، آهن و تیامین است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و ایجاد تعادل در عملکرد کلی بدن کمک می‌کند.

 
برنج آلزایمر را درمان می کند

برنج قهوه‌ای عملکرد و رشد انتقال‌دهنده های  عصبی را بالا می‌برد و به بیماران کمک می‌کند تا بتوانند با این بیماری مقابله کنند.

 
برنج برای سلامت قلبی عروقی مفید است

بدون شک در مورد خاصیت روغن سبوس برنج زیاد شنیده‌اید. به علت داشتن میزان بالایی از آنتی‌ اکسیدان در بین مصرف‌ کنندگان شهرت پیدا کرده است. برنج قهوه‌ای برای سیستم گوارشی نیز مفید است.


:: بازدید از این مطلب : 1210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
5 نکته‌ی کاهش وزن سریع زیر، به شما کمک می کند تا وزنتان را بدون گرسنگی کشیدن یا رژیم‌های غذایی سخت کم کنید.

5 نکته‌ی کاهش وزن سریع زیر، به شما کمک می کند تا وزنتان را بدون گرسنگی کشیدن یا رژیم‌های غذایی سخت کم کنید.
این راه‌ها را با یک برنامه‌ی ورزشی قابل قبول ترکیب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
ترفندهای کاهش وزن سریع

شما برای زیبایی اندامتان چه هدفی دارید؟ آیا می‌خواهید تا تابستان بعدی، اندامتان را برای لباس شنای جدیدتان بسازید؟  و یا اینکه می‌خواهید برای جشن عروسی دوستتان عالی بنظر برسید؟ همه‌ی ما در موقعیت‌هایی قرار داریم که ایجاب می‌کند سریع وزن کم کنیم. بدون شک راه‌های ناسالم متعددی برای کاهش وزن سریع وجود دارد، اما آیا می توانید با راه‌های سالم هم سریع وزنتان را کم کنید؟

بله، می‌توانید!

5 نکته‌ی کاهش وزن سریع زیر، به شما کمک می کند تا وزنتان را بدون گرسنگی کشیدن یا رژیم‌های غذایی سخت کم کنید. این راه‌ها را با یک برنامه‌ی ورزشی قابل قبول ترکیب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 
برای کاهش وزن سریع بشقابتان را قسمت کنید

هیچ وقت در هر وعده‌ی غذاییتان بیشتر از یک بشقاب غذا نخورید. همچنین بشقابتان را به این نسبت تقسیم کنید:
1/3 پروتئین
1/3 کربوهیدرات و نشاسته. مثل سیب زمینی، برنج و غیره.
1/3 سبزیجات

به آرامی غذا بخورید و از هر لقمه‌تان لذت ببرید. آب فراوان بنوشید. بعد از اینکه بشقابتان خالی شد، غذا خوردنتان تمام است. هیچ استثنایی هم وجود ندارد! پر خوری بزرگ ترین عامل افزایش وزن است. بهتر است که نسبتا کم غذا بخورید، سپس بجای پرخوری، قبل از اینکه سراغ غذای بیشتر بروید چند ساعتی صبر نمایید. تنها همین نکته، به ما کمک می‌کند تا از روزهای بد دور بمانیم، یا اینکه از تبدیل شدن روزهای بد به روزهای وحشتناک جلوگیری کنیم!

 
برای کاهش وزن سریع غذاهای کم کربو مصرف کنید

برای هر گرم کربوهیدراتی که می خوریم، بدن ما 3 گرم بیشتر آب نگهداری می کند. این اتفاق، آب اضافه را به درون سلول‌های بدن وارد کرده، که می‌تواند منجر به پف کردن و افزایش وزن شود. برای کاهش وزن سریع، اینجا یک نکته‌ی بزرگ داریم… کماکان به خوردن مقدار کالری نرمال روزانه‌تان ادامه دهید، اما مصرف کربوهیدرات خود را به زیر 40 گرم در روز کاهش دهید. بدن شما آب درون سلولی اضافه را از بین خواهد برد، و بزودی متوجه خواهید شد که لباس‌هایتان بهتر از گذشته برازنده‌ شما هستند.
کاهش مصرف کربوهیدرات یک راه خیلی سالم برای کاهش وزن سریع است. فقط یادتان نرود که چربی‌های سالم بخورید. رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات، باید در عوض حاوی پروتئین و چربی باشد.

 
برای کاهش وزن سریع روزه‌ مقطع بگیرید

روزه؟ آیا از گرسنگی خودتان را خواهید کشت؟ نه. نه دقیقا! شما هنوز مقدار مناسبی کالری کسب می‌کنید، اما تنها دفعاتی که در روز غذا می‌خورید را محدود خواهید کرد. روزه‌ی مقطع، مصرف غذا را به فواصل 4 تا 8 ساعته در یک روز محدود خواهد کرد. در هر وعده‌های غذاییتان هم تا جایی که سیر شوید خواهید خورد.

البته این روش تنها زمانی کار خواهد کرد که غذاهای سالم و مغذی مصرف نمایید. این تصور که می توانید برای کاهش وزن، تمام روز چیزی نخورید و آخر شب هم تنها یک شکلات یا بیسکوییت رژیمی بخورید را فراموش کنید. یکی از محاسن این نکته این است که تنها یک یا دو بار غذای سالم و مغذی خوردن در روز، تنظیم کالری مورد نیازتان را راحت‌تر خواهد کرد. همچنین پرخوری را نیز خیلی برایتان مشکل می‌کند.

 
برای کاهش وزن سریع بر هوس‌هایتان غلبه کنید

با خودتان روراست باشید و هوس‌ها و تمایلتان به خوردن هله هوله‌ها را ارزیابی کرده و برای آن برنامه ریزی کنید. برنامه، برنامه، برنامه! اگر شما جزو افرادی هستید که عاشق خوردن هله هوله یا دستبردهای نیمه شب به یخچال هستند، نوبت بعدی که خواستید دلی از عذا در بیاورید، سعی کنید ۵ کالُری کمتر مصرف نمایید. همچنین اگر می‌توانید از جایگزین سلامت خوردنی‌ها استفاده کنید. آیا می دانید که می توانید هر دستور پختی که بخواهید را می‌توانید در گوگل جستجو کرده و جایگزین کم کالری خوردنیهای فعلیتان را پیدا کنید؟ بله!

 
دقت داشته باشید

برای اینکه نتایج دقیقی بگیرید، باید با دقت هم غذا بخورید. 2 هفته هر چه می‌خورید را بنویسید. کمی زمان بگذارید و بر روی انتخاب‌های غذاییتان تحقیق کنید تا ببینید در هر روز دقیقا چه مقدار کالری مصرف می‌کنید. و ببینید که باید چقدر در روز بخورید تا اینکه بتوانید برنامه‌تان را راحت تنظیم کنید. اگر که روی ترازو تغییری نکردید، برای ماه بعدی هر روز 200 کالری کمتر بخورید.
برای اینکه چربی سوزی تان را افزایش دهید باید تغییرات آرامی اعمال کنید. یادتان باشد که اگر روی ترازو تغییری نکردید، هیچ وقت نباید پرش‌های بزرگی در میزان مصرف کالری‌تان داشته باشید.


:: بازدید از این مطلب : 1198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
وقتی سرتان را درون سینک های شست و شوی سر در آرایشگاهها قرار میدهید خود را درمعرض خطر انسداد رگ های خونی مغز قرار میدهید و سلامتی تان به خطر خواهد افتاد.

بسیاری از شما برای کارهای مختلفی به سالن های زیبایی رفته اید، یکی از متداول ترین آنها در آرایشگاه ها پس از رنگ کردن شست و شوی موها در سینک‌های مخصوص است که سر را در فرورفتگی آن قرار داده و آرایشگر موی فرد را می شوید.

محققان دریافتند که این کار ساده جان بسیاری از خانم ها را به خطر می اندازد؛ زمانی که فرد سر خود را در فرورفتگی سینک قرار می دهد گردن، سخت تحت فشار قرار گرفته و به رگ های خونی که به سمت مغز می روند فشار بسیاری وارد شده به گونه ای که خطر سکته مغزی در این حالت بسیار افزایش پیدا می کند.


در روند این مطالعه دانشمندان با زنی رو به رو شدند که چند روز پس از این تجربه در سالن زیبایی، به دلیل سکته مغزی به بیمارستان مراجعه کرده بود، این در حالی است که این زن هیچ یک از فاکتورهای دیگر سکته مغزی را نداشت به همین دلیل پزشکان اظهار کردند که به احتمال زیاد دلیل سکته مغزی وی شست و شوی مو در سالن زیبایی و فشار به رگ های مغزی بوده است.


اگر به هر دلیلی گذرتان به سالن زیبایی افتاد و مجبور بودید از این سینک شست و شوی مو استفاده کنید در حالی که سر شما در فرورفتگی سینک قرار دارد با قرار دادن یک یا دو حوله در پشت گردنتان از بروز سکته مغزی در آینده پیشگیری کنید. 


:: بازدید از این مطلب : 1822
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
به سختی می توانیم باور کنیم با وجود تمام پیامدهای منفی سیگار که هر روز در موردشان صحبت می شود، هنوز هم تعداد زیادی هستند که دست از سیگار کشیدن برنمی دارند. اتفاق هایی که با ترک سیگار در بدن رخ می دهد، شاید آخرین یادآور برای این افراد باشد.

 

نیکوتین موجود در سیگار یک ماده محرک است، بنابراین اگر یک تا سه ساعت قبل از خواب سیگار بکشید، قلب تان کمی تندتر از زمانی خواهد زد که سیگار نمی کشید. وقتی این محرک را از عادات روزانه تان حذف کنید، به خودتان کمک می کنید تا به آرامش جسمی پیش از خواب دست پیدا کنید.

 

بوها را بهتر می فهمید
بوی سیگار دیگر از شما دور خواهد شد، بویی که همیشه مانند پوششی در اطراف تان موج می زد، و دیگر می توانید رایحه های نامحسوسی را که به سختی قابل تشخیص بودند را نیز بو بکشید.
خیلی از کسانی که سیگار را ترک می کنند، می گویند در عرض هشت روز احساس انرژی بیشتری دارند. با کسب انرژی بیشتر، فعالیت های بیشتری در طول روز می توانید داشته باشید
پوست، مو، ناخن انگشتان و لباس های تان بوی دود سیگار را جذب می کنند. دود سیگار برای غیرسیگاری ها بوی خوشایندی ندارد، بنابراین با ترک سیگار، بوی مطبوع تری را هم به خودتان و هم به اطرافیان تان می رسانید.


مزه ها را بهتر حس خواهید کرد
با ترک سیگار، غذاها برای تان خوشمزه تر خواهند شد. مزه هایی که چندان با ذائقه تان جور نبودند، برای تان خوشایند خواهند شد. انگار به یک رستوران عالی رفته اید و غذاها و طعم های جدید را کشف می کنید. البته افراد غیرسیگاری، همیشه چنین تجربیاتی را دارند.
خویشتن داری تان بیشتر خواهد شد
محققان عاداتی چون سیگار کشیدن را به عنوان شکست در خویشتن داری می دانند. آنها خویشتن داری را با عملکرد یک عضله مقایسه می کنند که هر چه بیشتر از آن استفاده کنید و به کارش بگیرید، قوی تر خواهد شد.

اغلب برای کاهش استرس سیگار می کشید. سعی کنید از مهارت های دیگرتان برای کنترل استرس استفاده نمایید؛ مثل مطالعه، خندیدن، ورزش و ... . با بکارگرفتن توانایی های تان برای خودکنترلی، اعتماد بنفس بیشتری نیز پیدا خواهید کرد.


انرژی بیشتری خواهید داشت
خیلی از کسانی که سیگار را ترک می کنند، می گویند در عرض هشت روز احساس انرژی بیشتری دارند. با کسب انرژی بیشتر، فعالیت های بیشتری در طول روز می توانید داشته باشید.


صدایتان تغییر می کند
دیگر آن صدای خش دار، خشن و خلط دار را نخواهید داشت.

 



نیکوتین موجود در سیگار یک ماده محرک است

 

کمتر سرفه می کنید و ریه های تان سالم تر خواهند بود
تنفس بهتر، عمیق تر و آرامش بخش تر، جزو سریع ترین فواید ترک سیگار هستند. مجراهای ریه های تان موقع کشیدن سیگار، مسدود بودند، ولی حالا می توانند خون بیشتری دریافت کنند. وقتی ریه های تان به اندازه کافی خونرسانی شوند، دیواره ریه ها می توانند تا بیشترین حد ممکن منبسط شده و با هر نفس، هوای بیشتری در خود جای دهند.

 

بنا بر آمار اعلام شده، خطر مرگ در اثر سرطان ریه در میان مردهای سیگاری 22 برابر و در میان زنان سیگاری 12 برابر بیشتر از افراد غیرسیگاری است. زمانی که دست از سیگار می کشید، این خطر حدود 30 تا 50 درصد کمتر می شود، اما این کاهش خطر طی یک دوره 10 ساله بعد از ترک سیگار اتفاق می افتد.
اما نگذارید این روند زمانبر ناامیدتان کند و انگیزه ترک سیگار را از شما بگیرد، همین حالا ترک کنید و این پروسه را شروع نمایید تا خطر سرطان ریه برای تان هر روز به تدریج کم شود.


کارآیی تان بیشتر می شود
حالا که دیگر هر دودست تان آزاد است، می توانید کارآیی بیشتری داشته باشید. همچنین دیگر مجبور نیستید زمانی را برای سیگار کشیدن تلف کنید، مثلا در محل کارتان که سیگارکشیدن در آنجا ممنوع است، دیگر مجبور نیستید مدام به بیرون از ساختمان بروید و سیگار بکشید.


زمان و پول بیشتری برای چیزهای دیگر خواهید داشت
یک فرد سیگاری که روزی تقریبا یک پاکت سیگار می کشد، می تواند هزینه ماهانه سیگار کشیدنش را حساب کند. با ترک سیگار پول خوبی به جیب خواهید زد و این یکی دیگر از مزایای ترک سیگار است.
ضمنا دیگر مجبور نیستید تا فروشگاه یا جایی برای خریدن سیگار بروید و تمام زمان هایی را که کلا سیگار از شما می گرفت، حالا در اختیارتان است.


دیگر اماکن ناسالم پاتوق تان نخواهد بود
امروزه بیشتر اماکن عمومی سیگار کشیدن را ممنوع کرده اند و واقعا کمتر جایی پیدا می شود که فرد سیگاری در آنجا آزادی عمل داشته باشد. بنابراین در جاهایی که احیانا کسی مخالفتی با سیگار کشیدن نخواهد داشت، افراد دیگری هم هستند که آن فضا را برای همین آزادی انتخاب کرده اند و طبیعتا مملو از دود سیگار است.
با کنار گذاشتن این عادت مخرب، دیگر مجبور نیستید سراغ چنین جاهایی بروید و می توانید از تمام فضاهای متنوع و گوناگونی که وجود دارد با خیال راحت استفاده کنید. 


:: بازدید از این مطلب : 1209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()